شناسایی و درمان التهاب لثه یا Gingivitis

التهاب لثه

راه حل های شناسایی و درمان التهاب لثه

چطور Gingivitis را درمان کنیم؟

ملتهب شدن و ورم کردن لثه را که وظیفه حفاظت از دور دندان ها را دارند التهاب لثه میگویند که در بیشتر مواقع عدم رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان منجر به دچار این عارضه میشود. ممکن است در هنگام مسواک زدن و یا استفاده از نخ دندان، دچار خونریزی شود اما اگر به راحتی این موضوع برای شما پیش بیاید شاید دچار عارضه التهاب لثه یا Gingivitis شده باشید. ما را همرامی فرمایید تا راه های درمان و پیشگیری را با هم مطالعه کنیم .

دلایل مبتلا شدن به التهاب لثه :

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به بیماری های بسیاری خواهد شد که التهاب لثه از این قائده مستثنی نیست. علائم دیگری هم وجود دارند که به اختصار به آنها می پردازیم :

• تغییرات  هورمونی بدن در مواقع مختلف مثل : بارداری، دوران بلوغ که شیوع بیشتری نسبت به سایر افراد دارد.
  • دخانیات و استفاده از سیگار و تنباکو
  • استفاده از الکل
  • دیابت که باعث می شود گردش خون در بدن به راحتی انجام نشود
  • شاید خنده دار باشد اما تنفس یا دم از طریق دهان که مثل بینی فیلتری ندارد
  • دندان های نامرتب و نادرست که فضای بیشتری برای جرم ها و پلاک ها دارا می باشند
  • تغذیه نادرست

از جمله مواردی که میتواند باعث بوی دهان شود همین التهاب لثه است که با رعایت بهداشت و کمی پشتکار سبب رفع این موضوع میشود. اجرام و باکتری ها در اثر ماندگاری طولانی مدت در دهان و به دلیل عدم رعایت نحوه صحیح مسواک زدن و یا جرم گیری دندان ها نیز باعث ایجاد بوی نامطبوع و بد در دهان میشوند .

ملتهب شدن لثه

داروهای مورد استفاده در درمان التهاب لثه بدون نیاز به پزشک :

شاید برای شما سوال پیش بیاید که میتوان به روش های خانگی التهاب لثه را درمان کرد؟ بله.

• آب نمک که هم برای گلو درد در مواقع خاص خوب است هم برای از بین بردن اجرام به جا مانده و باکتری ها که نباید به طور مدوام مورد استفاده قرار گیرد
  • استفاده به اندازه و درست از دهانشویه به خصوص دهانشویه های طبیعی
  • میخک که دارای خواصی زیاد از جمله آنتی اکسیدان بوده و کشنده ویروس هاست

موارد متعدد بسیاری نیز موجود می باشد اما بهتر است برای درمان حتما به پزشک مراجعه کنید تا در سریعترین زمان ممکن و بهترین حالت التهاب لثه را درمان کنید.

بعد و قبل از درمان التهاب لثه

پیشگیری و جلوگیری از التهاب لثه :

در کودکان این بیماری شایع تر می باشد و متخصصان می گویند که از یک سالگی باید دندان کودک را مسواک زد. پیشگیری از این عارضه کار چندان سختی هم نیست و میشود آن را کنترل کرد. ترک کردن دخانیات به خصوص سیگار و الکل، نداشتن استرس که در همه مواقع امری ضروری برای سیستم امنیتی بدن است، رژیم غذایی مناسب و درست، ارتودنسی در صورت کج یا ناهماهنگ بودن دندان ها، استفاده از خمیر دندان مناسب و … .

GingivitisGingivitis issuesGingivitis treatmentالتهاب لثهبلاگتشخیص التهاب لثهدرمان التهاب لثهدرمان التهاب لثه در کرجدنداندندانپزشکیدندانپزشکی رشتدندانپزشکی کرجسلامتیطبیبانلثهوبلاگ