درمان خانگی آبسه دندان بدون نیاز به پزشک!

آبسه دندان

درمان خانگی آبسه دندان یا Tooth Abscess

چطور در کمترین زمان و در بهترین حالت آبسه دندان را درمان کنیم؟

علائم نشان دهنده آبسه دندان چیست ؟

درد در قسمتی که فکر میکنید دچار آبسه شده مهمترین نشانه است و باید به موقع درمان شود تا افزایش پیدا نکرده شب و روز را از شما نگیرد. اگر بعد از مدت زمانی کوتاه و یا حتی بلند درد کاهش پیدا کرد شاید پالپ دندان مورد حمله قرار گرفته و حتی از بین رفته است پس به این فکر نمکنید که مشکل حل شده است نیازی به درمان ندارید، چون آتش زیر خاکستر با یک باد ملایم دوباره بر میخیزد و عفونت پخش شده روز از نو، روزی از نو!. آبسه دندان اگر مورد توجه قرار نگیرد عفونت را به بخش های مجاور مثل لثه و ریشه دندان نیز سرایت میدهد، در نظر داشته باشید که آبسه دندان را با التهاب لثه اشتباه نگیرید.
علائم دیگری هم در تشخیص اینکه دچار آبسه دندان شده اید نیز وجود دارند مثل :

• بوی بد دهان(به جز مواردی دیگر که بیمار به آنها مبتلا نیست)
  • باز و بسته کردن دهان به سختی و احساس درد
  • متورم شدن صورت و قسمتی که فکر میکنید دچار آبسه دندان شده اید
  • مشکلاتی مثل درد و … در هنگام خوردن غذا
  • داشتن تب غیر معمول
  • قرمز شدن قسمت از لثه(با التهاب لثه اشتباه گرفته نشود)

اگر دچار درد شدید در دهان و دندان شدید پیشنهاد می شود حتما نکات زیر را رعایت و انجام دهید و اگر موفق به درمان نشدید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

آبسه دندان

نحوه درمان خانگی آبسه دندان یا Tooth Abscess :

روشهای مختلفی برای درمان آبسه دندان وجود دارد که چند مورد از آنها مورد بررسی قرار میدهیم و بنا به نیاز میتوانید از هر کدام استفاده کنید

آب نمک (محلول استثنایی درمان در بیشتر موارد):

مقدار کمی نمک را در نصف یک لیوان آب ولرم(نه خیلی سرد و نه خیلی گرم) حل کنید و به مدت دو الی چهار دقیقه بنا به نیاز خود دهان خود را با این محلول بشویید و این کار را برای سه بار در هر روز انجام دهید تا آبسه دندان برطرف شود.

کمپرس آب سرد یا یخ روی محل درد:

گذاشتن کمپرس سرد یا یخ میتواند در بهبود کاهش درد به بیمار کمک کند اما راه حل قطعی برای درمان نیست و کاهش درد مقطعی را به دنبال دارد.

کمپرس سرد روی آبسه دندان

سیر:

انواع مختلفی از روشهای درمان با سیر برای آبسه دندان وجود دارد. سیر به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان بودن و آنتی بیوتیک قوی میتواند در سریعترین زمان ممکن آبسه دندان را برطرف سازد.

• تکه تکه کردن سیر خشک و گذاشتن آنها در روی دندان مورد نظر(در نظر داشته باشید که زمان انجام این کار برای هر شخص متغیر است اما در نظر داشته باشید که فاصله زمانی بین 10 الی 15 دقیقه داشته باشد).
  • آب سیر گرفته و در رژیم غذایی خود استفاده کنید. بیشتر مردم به دلیل دوست نداشتن بوی بد آن از خوردن و نوشیدن آن به همراه آب خودداری میکنند که شایان ذکر است سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. میتوانید به همراه آب گرم مخلوط کرده و میل نمایید .

گل میخک:

استفاده از گل میخک در مواقعی که لثه شما ملتهب شده است هم خوب است و در این مورد نیز صدق میکند.
ترکیب گل میخک به همراه روغن زیتون بر اساس نیاز خود میتواند کمک شایانی به بهبود درد داشته باشد. مقداری روغن زیتون را با دو برابر اندازه گل میخک مخلوط کرده و پنبه را به محلول آغشته کرده و در محل درد گذاشته تا درد تسکین یابد .

روغن نارگیل:

یکی از روشهای بدوی و قدیمی برای درمان معالجه دندان ها در بیشتر موارد استفاده از روغ نارگیل می باشد که علاوه بر بهبود عملکرد سیستم امنیتی بدن و خوشبو کردن دهان از خونریزی های نه چندان شدید لثه جلوگیری میکند.
قرقره کردن روغن نارگیل درطول روز مثل آب نمک میتواند به درمان آبسه دهان شما کمک کند.

درمان آبسه دندان
جوش شیرین:

جوش شیرین به راحتی در همه جا قابل پیدا کردن است و شما میتوانید روی آن علاوه بر درمان آبسه دندان همچنین برای سم زدایی و کاهش پلاک ها و باکتری های دهان و دندان حساب کنید.

نصف قاشق جوش شیرین را به همراه کمی نمک مخلوط و در نصف یک لیوان حل کرده و بین 3 الی 5 بار در دهان قرقره کرده و بیرون بریزید. در طول روز میتوانید نهایتا دو بار این کار انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

روشهای دیگری مثل استفاده کردن از نعنا و پونه، هیدروژن پراکسید، سرکه سیب، محلول زردچوبه و … نیز وجود دارند که در مثال های بالا بهترین روش ها برای شما نام برده شده است.